Innovative organisasjoner: Fra ide til faktura handler om globalt å skape verdier gjennom ledelse og strategier for kreativitet og innovasjon. Innovasjon uten kreativitet er ikke mulig. Innovasjon og verdiskapning er uløselig forbundet, og kun 1 2 promille av alle nye ideer ender opp som markedssuksess, eller ideer som betaler seg. Dette bør derfor være en klar forutsetning i innovasjonsstrategier som skal fremme verdiskapning. Det finnes ingen kokebokoppskrift på hvordan organisasjoner kan bli kreative og innovative. Imidlertid kan virksomheter anvende noen grunnleggende prinsipper for å utvikle og fremme kreativitet i organisasjonen. Disse prinsippene blir i denne fagboken diskutert gjennom oppdatert forskning og praksis rundt kreativitet, innovasjon, ledelse og strategi. Innovative organisasjoner: Fra ide til faktura er svært aktuell for bachelor- og masterstudenter som tar innovasjonsorienterte kurs, og for ansatte og ledere i offentlig og privat næringsliv. Jon-Arild Johannessen har en Ph.D. fra Stockholms universitet. Han er professor i ledelse ved Markedshøyskolen/Høyskolen Campus Kristiania og Høyskolen i Harstad. Johannessen har vært professor i innovasjon ved Syddanske Universitet i Danmark og professor i Kunnskapsledelse ved Handelshøyskolen BI. Bjørn Olsen er siviløkonom fra Handelshøgskolen i Bodø, har en MBA fra Brunell University og doktorgrad i entreprenørskap fra NTNU. Han er professor i organisasjon og ledelse, og er i dag dekan ved Handelshøgskolen i Bodø. Hanne Stokvik har en MsC fra Handelshøgskolen i Bodø, med spesialisering innenfor entreprenørskaps- og innovasjonsledelse, og er i dag doktorgradsstipendiat ved handelshøgskolen. Hennes doktorgradsarbeid er knyttet til innovasjon innenfor et globalisert kunnskapssamfunn.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788245014631
Publisert
2013-09-25
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Vekt
346 gr
Høyde
215 mm
Bredde
140 mm
Dybde
11 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
211