Internasjonal markedsføring gir innføring i markedsføring over landegrensene med gjennomgang av ulike arbeidsbetingelser og virkemidler. Forfatterne har vektlagt logiske sammenhenger for forståelse av faget og lærestoffet og illustrasjoner er tilpasset målgruppen. Læreboka består av tre deler: Del 1 gir innføring i internasjonaliseringsprosessen, valg av markeder, internasjonale arbeidsbetingelser og kulturforståelse. Del 2 gjennomgår virkemidlene i markedsføring som produktpolitikk, prispolitikk, distribusjonspolitikk og kommunikasjonspolitikk vinklet mot det internasjonale markedet. Del 3 gjennomgår internasjonale organisasjoner og avtaler samt lov og rett i internasjonal handel. Læreverket består av grunnbok og nettsted med oppgaver.
Les mer
Boka tar blant annet for seg markedsplan, situasjonsanalyse, segmentering og virkemidler, i et internasjonalt perspektiv. Utviklingen fra et forsiktig eksportfremstøt til et stort internasjonalt engasjement beskrives, og det sees på hva som er spesielt når markedsføring skjer over landegrensene og hvordan en markedsfører må forholde seg til andre lands kultur, lover og regler. Viktige internasjonale, økonomiske organisasjoner er beskrevet. Har litteraturliste, ordforklaringer og register.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788202241896
Publisert
2005
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen
Vekt
470 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Dybde
12 mm
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
216