Informasjonssamfunnet er i ferd med å utspille sin rolle. Økt tilgang på informasjon er ikke lenger ensbetydende med økt effektivitet snarere tvert imot. Vi står nå på terskelen til kunnskapssamfunnet der kunnskap er den viktigste ressursen i næringsliv og forvaltning. Kunnskapsbedrifter lever av å utvikle og bruke kunnskap. Denne boken viser hvordan informasjonsteknologi kan støtte kunnskapsbedrifter i deres kunnskapsforvaltning (knowledge management) i et strategisk og ledelsesorientert perspektiv. Boken tar utgangspunkt i kritiske utfordringer innenfor ITledelse i bedrifter i dag. Andre kapittel drøfter bokens kjerne, som er ITstøttet kunnskapsforvaltning. Deretter følger kapitler om strategisk ITplanlegging og ITsjefens lederroller. Denne boken er skrevet for alle ITstudenter ved norske høyskoler og universiteter. Det er ingen innføringsbok: den passer best mot slutten av et flerårig ITstudium i fag knyttet til strategi og ledelse. Boken er også skrevet for ITsjefer og for den gruppen profesjonelle som arbeider med og selger kunnskap. Et eksempel som brukes i denne boken, er advokater i advokatfirmaer.
Les mer
Boka viser hvordan informasjonsteknologi kan støtte kunnskapsbedrifter i deres kunnskapsforvaltning (knowledge management) i et strategisk og ledelsesorientert perspektiv. Boka tar utgangspunkt i kritiske utfordringer innenfor IT-ledelse i bedrifter i dag, drøfter IT-støttet kunnskapsforvaltning og tar for seg strategisk IT-planlegging og IT-sjefens lederroller. Har litteraturliste og stikkordregister.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788251839457
Publisert
2000
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Vekt
348 gr
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
160

Forfatter