I Journalistikk i en digital hverdag presenteres nyere norsk forskning om den digitale medieutviklingen. Ledende forskere på sitt område skriver om overordnede og strukturelle forhold knyttet til eierskap, økonomien i nettavismarkedet og det digitale bakkenett. De tar for seg både norske og utenlandske medier som NRK, CNN, Dagbladet.no og andre nettaviser. Boken belyser konflikter i omstillingsprosesser i redaksjoner som må tilpasse seg multimedieutviklingen, og presenterer konkrete studier knyttet til journalisters bruk av nye digitale verktøy som mobilkamera, journalistiske utfordringer i kildekritikk, bruk av hyperlenker m.m. Den dekker flere journalistiske temaer som sjangermangfold, utenriksjournalistikk og betydningen av Internett for det flerkulturelle samfunn.
Les mer
Boken presenterer norsk forskning om den digitale medieutviklingen. Forskere har observert hvordan de strukturelle endringene, internasjonalt og nasjonalt, vil påvirke redaksjonens arbeidsmåter, rutiner og markedstilpassing. Det er gjort innholdsanalyse av ulike aviser, intervjuundersøkelser og deltakende observasjoner i medier som CNN, NRK, Aftenposten og Dagbladet.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788271473198
Publisert
2008-04-29
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
IJ-forlaget
Vekt
390 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Dybde
13 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
220