Hvordan kan læreren ha nytte av læreplanteori i sitt arbeid med læreplanen? I boka presenteres læreplanteoretisk bakgrunnskunnskap for læreres arbeid med læreplaner. Boka er revidert mot L06: Læreplan for kunnskapsløftet. Med L06 får vi en læreplan som på mange måter er forskjellig fra tidligere læreplaner i Norge, og det er innført en læreplantype som norske lærere ikke har noen erfaring med. Boka tar sikte på å gjøre leseren kjent med læreplanen for grunnopplæringen. Det er lagt opp til at man kan jobbe aktivt med læreplanen samtidig som man leser, med oppgaver både i den løpende teksten samt som avslutning på hvert kapittel.
Les mer
Boken gir teoretisk bakgrunnskunnskap for arbeid med læreplaner i norsk grunnopplæring. Her finner en konkrete henvisninger til LK06, Læreplan for kunnskapsløftet, og boken gjør leseren kjent med denne læreplanen. Boken har drøftningsoppgaver knyttet til forskjellige sider ved læreplanproblematikken både i den løpende teksten og som avslutning på hvert kapittel. Har litteraturliste.
Les mer
Revidert mot L06: Læreplan for kunnskapsløftet

Produktdetaljer

ISBN
9788205355965
Publisert
2006
Utgave
5. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Vekt
514 gr
Høyde
239 mm
Bredde
168 mm
Dybde
19 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
278