Klasseledelse for elevens læring

Heftet / 2013 / Flerspråklig
449,-
382,-
På lager, sendes nå

Produktbeskrivelse

I denne boka setter erfarne forskere og lærerutdannere søkelyset på klasseledelse. Hvis læreren skal kunne støtte elevenes læring, må lærerens klasseledelse fungere godt. Men hvordan oppnår læreren god klasseledelse? Boka gir en oversikt over de siste års forskning på klasseledelse, og setter klasseledelse i sammenheng med ulike ledelsesteorier. Lærerens klasseledelse henger uløselig sammen med elevenes læring og utvikling i de enkelte fag, derfor har klasseledelse knyttet til sentrale skolefag og til fagdidaktikk fått rikelig plass i boka. Videre blir ulike sider ved klasseledelse og læreres profesjonsutvikling diskutert, slik som kontaktlærerens spesielle ansvar, lærerens rolle når elever trenger ekstra støtte, læreren i spenning mellom byråkrati og autonomi, og hvordan læreren kan bidra til å utvikle elever til frie, demokratiske mennesker. Avslutningsvis fokuserer boka på de nyutdannede lærerne, som opplever klasseledelse som en stor utfordring. Denne fagfellevurderte vitenskapelige antologien er aktuell for lærerstudenter, pedagogikkstudenter, studenter innen skoleledelse og i veilederutdanning.Den vil også være nyttig lesning for lærere, skoleledere og skoleeiere, lærerutdannere, forskere og de som arbeider med lærerutdanning i forvaltningen.
Les mer »

Detaljer

ISBN13
9788232100545
Format
Product format
Heftet
Utgiver
Vendor
Akademika
Språk
Product language
Flerspråklig
Publisert
2013