Kommunikasjon er ikke lenger bare en side ved organisasjoner, men
snarere en måte å forstå organisasjoner på. Et sentralt poeng i
denne boken er at mens mange organisasjoner ser ut til å sette bort
kommunikasjon til markedsførings- og PR-avdelinger, bør
kommunikasjon være en profesjonell del av kompetansen til langt flere
deltakere i organisasjonen. Dette gjelder naturligvis særlig ledere,
men også andre med stor kontaktflate. Hva er egentlig
organisasjonskommunikasjon, og hvordan henger dette sammen med
strategi og organisering av arbeid? Hvilke kommunikative ferdigheter
kreves for å lykkes med ledelse, og hvordan henger dette sammen med
etikk? Hvordan kan et reflektert forhold til kommunikasjon bidra til
å forebygge konflikter, utvikle team og grupper og understøtte
læringsprosesser i organisasjonen? Og hva med spørsmål som har med
endringer i samfunnet å gjøre, slik som sosiale medier eller
kommunikasjon i tverrkulturelle sammenhenger og i organisasjoner
preget av mangfold? Denne boken gir en innføring i disse
spørsmålene basert på bidrag fra 17 eksperter på kommunikasjon,
organisasjon og ledelse. Foruten å være en innføringsbok på
universitets- og høyskolenivå henvender den seg også til ledere som
ønsker å lære mer om kommunikasjon. Peggy Simicic Brønn er
professor ved Handelshøyskolen BI og har lang erfaring fra forskning
og undervisning i virksomhetskommunikasjon Jan Ketil Arnulf er
organisasjonspsykolog og professor ved Handelshøyskolen BI med
erfaring fra undervisning og tverrkulturell lederutvikling.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788245031607
Publisert
2019
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok