I Kontakt med barn blir utfordringer barnehagelærere møter i arbeidet med barn drøftet inngående. Tema som kontakt, omsorg, læring, gruppe-individ og observasjon er sentrale. At personalet har evne til kontakt med barn er et grunnleggende kriterium når en vurderer barnehagens kvalitet. Barnehagelæreren skal ikke bare ha god innsikt i egen kontaktevne, hun eller han har også et ansvar for å følge opp de øvrige ansattes kontaktkompetanse. I Kontakt med barn blir utfordringer barnehagelærere møter i arbeidet med barn drøftet inngående. Tema som kontakt, omsorg, læring, gruppe - individ og observasjon er sentrale. Boka stimulerer til refleksjon knyttet til barnehagelærerstudentens relasjon til enkeltbarn og barnegrupper. Slik refleksjon fremmer læring og utvikling av det å kunne forholde seg til barn, oppdragelse og læring på en profesjonell måte. I den nye utgaven av boka er særlig områdene lek, likestilling og et ressursorientert syn på barn forsterket.
Les mer
Forfatteren legger vekt på tema som kontakt, omsorg, læring, gruppe-individ og observasjon i denne boken, som tar opp førskolelærerstudentens relasjon til barn som enkeltindivider, og barn i grupper. Målet er å stimulere til refleksjon, læring og utvikling av det å forholde seg til barn, oppdragelse og læring som profesjonell yrkesutøver. Har litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788205416338
Publisert
2011-03-09
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Vekt
357 gr
Høyde
219 mm
Bredde
149 mm
Dybde
14 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
230

Forfatter