I den vestlige verden bruker folk stadig mer penger på fritid og opplevelser. Samtidig spiller attraksjoner generelt og kulturattraksjoner spesielt en stadig større rolle i dagens reiseliv. Sommeren 2005 var det over 6 millioner gjester ved de 20 mest besøkte norske kulturbaserte attraksjonene. Men hvilken historie og hvilket bilde er det vi egentlig formidler gjennom våre turistattraksjoner? Hva er egentlig det norske? Hva etterspør de utenlandske turistene? Hvordan tilrettelegge kulturbaserte attraksjoner? Hvordan er forholdet mellom kultur og turisme? Dette er blant temaene som behandles i denne boken som henvender seg til studenter ved reiseliv- og kulturstudier, så vel som alle som jobber med å utvikle og tilrettelegge turistattraksjoner.
Les mer
Boka tar for seg populære turistattraksjoner i Norge i dag, og ser på hva de formidler. I tillegg inneholder den modeller og teorier om markedsføring, organisering og tilrettelegging av attraksjoner. Boka er rettet mot reiselivsstudenter og andre aktører innenfor reiselivsnæringen. Med oppgaver til hvert kapittel, litteraturliste og stikkordsregister.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788215005829
Publisert
2007
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Vekt
345 gr
Høyde
225 mm
Bredde
152 mm
Dybde
14 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
194

Forfatter