Hvordan kan skolen bli bedre på å tilrettelegge for elever med ulik kulturell bakgrunn? Boken omhandler lærerens arbeid i det flerkulturelle klasserommet. Den er teoretisk og ideologisk forankret i et humanistisk grunnsyn, der målet er dannelse gjennom individuell frigjøring og aktiv deltakelse i eget liv og i samfunnslivet. Skolefagene er sentrale i boken. De ulike kapitlene omhandler blant annet problemstillinger knyttet til språkutvikling, matematikk for flerkulturelle elever, det fler-religiøse klasserommet og betydning av praktisk-estetiske fag som ledd i inkluderingen av alle barn i skolen. Boken er primært rettet mot lærerutdannere, studenter og lærere. Redaktør Bente Bolme Moen er førstelektor i pedagogikk ved HIST. Blant noen av de øvrige bidragsytere er Thomas Hylland Eriksen, Thor Andrè Skrefsrud, Ragnar Arntzen, Anne B. Lund og Joron Pihl mfl.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788232101986
Publisert
2015-01-15
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Vekt
409 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Dybde
13 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Flerspråklig
Format
Product format
Heftet
Antall sider
210

Redaktør