I løpet av de siste tjue årene har idealene for kulturjournalistikken endret seg, opplysningsidealet fortrenges av det nye underholdningsidealet, kulturjournalistikken orienterer seg mot forbruk og fornøyelse. kreve en ny kulturjournalistikk som verken er begrenset av kulturjournalistikkens konsekvenser eller av underholdningjournalistikkens forenkling og sjabloner. Opplysningsidealet må gis nytt innhold. Det blir kulturjournalistens oppgave å oppdage, tolke og beskrive de omfattende kulturelle prosesser og fenomener i vår tid.
Les mer
I løpet av de siste tjue årene har idealene for kulturjournalistikken endret seg, opplysningsidealet fortrenges av det nye underholdningsidealet, kulturjournalistikken orienterer seg mot forbruk og fornøyelse. kreve en ny kulturjournalistikk som verken er begrenset av kulturjournalistikkens konsekvenser eller av underholdningjournalistikkens forenkling og sjabloner. Opplysningsidealet må gis nytt innhold. Det blir kulturjournalistens oppgave å oppdage, tolke og beskrive de omfattende kulturelle prosesser og fenomener i vår tid.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788200214038
Publisert
1991
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Serie
Vekt
408 gr
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Forfatter