Ny kunnskap om Kunnskapsløftet! Boka presenterer og diskuterer ulike sider ved implementering av den nye læreplanen ut fra forskjellige tematiske innfallsvinkler; elevvurdering, inkluderingsbegrepet, rektors rolle i planarbeidet, kunnskapssynet i læreplanen og fagdidaktikken i den samiske versjonen av læreplanen. Forfatterne arbeider med et felles forskningsprosjekt, "Tilpasset opplæring, spesialundervisning og fagdidaktikk ved innføring av Kunnskapsløftet" (TOPFAG). Prosjektet er finansiert av Norges Forskningsråd og Høgskolen i Finnmark og er en del av programmet "Praksisrettet FoU i barnehage, skole og lærerutdanning". Empirien i de seks artiklene er hentet fra Finnmark. I tillegg til bidragene fra redaktøren Sidsel Germeten har boka artikler av Mikkel Anders Bongo, Ann Elise Rønbeck, Mirjam Harkestad Olsen og Torill Solheim, alle med tilhørighet til Høgskolen i Finnmark.
Les mer
Boken presenterer og diskuterer ulike sider ved implementering av den nye læreplanen ut fra forskjellige tematiske innfallsvinkler: Elevvurdering, inkluderingsbegrepet, rektors rolle i planarbeidet, kunnskapssynet i læreplanen og fagdidaktikken i den samiske versjonen av læreplanen. Har litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788273892126
Publisert
2009-10-23
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Eureka forl.
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
144

Redaktør