Hvordan Norge kan fremstå som et foregangsland for voksnes kvalifisering? Det hevdes at den menneskelige ressursen utgjør 80 prosent av vår nasjonalformue. Kunnskapssamfunnet forutsetter at denne ressursen vedlikeholdes og utvikles. Det skjer først og fremst ved kontinuerlig kvalifisering gjennom hele livsløpet. Slik kvalifisering er satt i system for barn og unge, mens voksne langt fra har vært viet samme oppmerksomhet. På slutten av 1990-tallet så man for seg et gjennombrudd for voksnes læring, ved den vedtatte Kompetansereformen. Forfatterne peker på at noe gjennombrudd ikke har skjedd, og de trekker fram viktige årsaker til dette. Med bakgrunn i disse erfaringene og sitt eget arbeid på området fremmer forfatterne forslag til hvordan Norge kan fremstå som et foregangsland for voksnes kvalifisering.Forfatterne har lang erfaring fra arbeid med voksnes kvalifisering, både i høyere utdanning, studieforbundene og den offentlige voksenopplæringen.
Les mer
Forfatterne av denne boken mener at læring for voksne blir viet for lite oppmerksomhet, og fremmer derfor forslag til hvordan Norge kan fremstå som et foregangsland for voksnes kvalifisering. Boken henvender seg til alle som er opptatt av kunnskapssamfunnet og voksnes kvalifisering.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788205406957
Publisert
2010-09-16
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Vekt
260 gr
Høyde
217 mm
Bredde
155 mm
Dybde
15 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
151