Norske helse- og omsorgstjenester er blant de beste i verden, men selv om de fungerer godt på mange områder, kan tjenestene ha feil, mangler, svikt og uønsket variasjon, det vil si at helsehjelpen ikke følger anbefalte standarder. For mange pasienter får unødig skade som følge av helse- og omsorgstjenester de har mottatt eller ikke får. Samfunnet er i dag veldig opptatt av kvalitet, og kravet til pasientsikkerhet er betydelig skjerpet. Målet med kvalitetsarbeid, som kvalitetsforbedring og kvalitetskontroll, er å bedre pasientsikkerheten. Denne boken presenterer noen modeller, arbeidsmåter og tiltak for å bedre kvalitet og pasientsikkerhet i helse- og omsorgstjenestene. Bokens målgruppe er helsefagstudenter i bachelor-, videreutdannings- og mastergradsprogrammer. Boken egner seg også for sykepleiere og ledere både i spesialist- og kommunehelsetjenesten. Selv om boken er rettet mot sykepleiere, kan den også brukes av annet helsepersonell. De fleste av modellene og metodene som presenteres, er laget for generell bruk i helse- og omsorgstjenestene. "Boken gir en nyttig, velformulert og evidensbasert introduksjon til viktige temaer, og anbefales benyttet ved bachelor-, videre- og masterutdanning for sykepleiere." Les hele anmeldelsen på Sykepleien.no.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788205483415
Publisert
2018-07-02
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal
Vekt
336 gr
Høyde
240 mm
Bredde
164 mm
Dybde
14 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
173

Illustratør