Norske helse- og omsorgstjenester er blant de beste i verden, men selv
om de fungerer godt på mange områder, kan tjenestene ha feil,
mangler, svikt og uønsket variasjon, det vil si at helsehjelpen ikke
følger anbefalte standarder. For mange pasienter får unødig skade
som følge av helse- og omsorgstjenester de har mottatt eller ikke
får. Samfunnet er i dag veldig opptatt av kvalitet, og kravet til
pasientsikkerhet er betydelig skjerpet. Målet med kvalitetsarbeid,
som kvalitetsforbedring og kvalitetskontroll, er å bedre
pasientsikkerheten. Denne boken presenterer noen modeller,
arbeidsmåter og tiltak for å bedre kvalitet og pasientsikkerhet i
helse- og omsorgstjenestene. Bokens målgruppe er helsefagstudenter i
bachelor-, videreutdannings- og mastergradsprogrammer. Boken egner seg
også for sykepleiere og ledere både i spesialist- og
kommunehelsetjenesten. Selv om boken er rettet mot sykepleiere, kan
den også brukes av annet helsepersonell. De fleste av modellene og
metodene som presenteres, er laget for generell bruk i helse- og
omsorgstjenestene.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788205536449
Publisert
2021
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter