Skolens personale er svært viktig for læringsmiljøet og dermed for resultatkvaliteten i skolen. Med utgangspunkt i norsk og internasjonal forskning drøfter Terje Ogden skolens muligheter, men også begrensninger til å fremme elevenes læring og utvikling gjennom skolemiljø, læreplan og pedagogisk praksis. Ogden mener at skolen har et stort uutnyttet potensiale. Selv om mye av utviklingsarbeidet har gitt beskjedne resultater, ser han optimistisk på mulighetene til positiv utvikling i skolen.
Les mer
Forfatteren drøfter hvordan kvalitetsskolen kan være både effektiv og inkluderende. Med utgangspunkt i norsk og internasjonal forskning understreker han hvor viktig skolens personale er for læringsmiljøet og dermed for resultatkvaliteten i skolen. Han drøfter skolens muligheter, men også begrensninger når det gjelder å fremme elevenes læring og utvikling gjennom skolemiljø, læreplan og pedagogisk praksis. Har litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788205329195
Publisert
2004
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Vekt
579 gr
Høyde
245 mm
Bredde
170 mm
Dybde
20 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Innbundet
Antall sider
232

Forfatter