Boka gir leseren et solid grunnlag for å forstå lese- og skriveprosessen og de faktorene som påvirker lese- og skriveutviklingen. Forfatteren drøfter muligheter og begrensninger i ulike metodiske tilnærminger, og gir en rekke ideer om hvordan elevene på småskoletrinnet kan utvikle sin språklige bevissthet og få innsikt i de prinsippene som styrer skriftspråket. Det forebyggende perspektivet står sentralt i boka. Boka tar utgangspunkt i L-97 og gir studenter i lærerutdannig, lærere på småskoletrinnet og spesialpedagoger nødvendig innsikt for å drive en best mulig tilrettelagt lese- og skriveopplæring. Solveig-Alma Halaas Lyster er førsteamanuensis ved Institutt for spesialpedagogikk, Universitetet i Oslo.
Les mer
Forfatteren drøfter muligheter og begrensninger i ulike metodiske tilnærminger når det gjelder lese- og skriveutviklingen. Individuelle forskjeller blir belyst, elevenes behov ut fra motivasjon blir drøftet og forfatteren viser hvordan lese- og skriveopplæringen best kan legges til rette for en optimal utvikling i de første skoleårene. Boken henvender seg til studenter i lærerutdanning, lærere på småskoletrinnet og spesialpedagoger.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788200228707
Publisert
1998
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforl.
Vekt
296 gr
Høyde
217 mm
Bredde
146 mm
Dybde
14 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
192