Den nasjonale læreplanen skal styre arbeidet i skolen. Planen skal gi retning, men også rom for lokal tilpasning. Skal den fungere slik, er det viktig at lærere forstår læreplanteori og utvikler kompetanse for å bruke læreplanen i praksis. Halvor Bjørnsrud gir leseren innsikt i hvordan arbeidet med å utvikle læreplaner drives. Han viser hvordan slik innsikt kan hjelpe skoler og lærere til å utnytte læreplanens muligheter bedre. Her står lærersamarbeid og teamarbeid sentralt.
Les mer
Den nasjonale læreplanen skal styre arbeidet i skolen. Planen skal gi retning, men også rom for lokal tilpasning. Skal den fungere slik, er det viktig at lærere forstår læreplanteori og utvikler kompetanse for å bruke læreplanen i praksis. Bjørnsrud gir leseren innsikt i hvordan arbeidet med å utvikle læreplaner drives. Han viser hvordan slik innsikt kan hjelpe skoler og lærere til å utnytte læreplanens muligheter bedre. Her står lærersamarbeid og teamarbeid sentralt. Boka henvender seg til lærere, skoleledere og studenter i lærerutdanning og annen pedagogisk utdanning. Litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788200039624
Publisert
1995
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforl.
Vekt
240 gr
Høyde
145 mm
Bredde
218 mm
Dybde
10 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
157

Forfatter