I et hvert klasserom finnes det en eller flere elever som fremstår som engstelige, stille, deprimerte, ensomme eller ukomfortable. Boken retter søkelyset mot læreren og elever som utviser stille og tilbaketrukket atferd i skolen. De deltar ikke i aktivitetene i klasserommet og har en tendens til å forsvinne litt i alt som skjer. Denne boken løfter frem og drøfter hva læreren kan gjøre for at disse elevene skal oppleve mestring, læring, utvikling og en skolehverdag hvor også deres bidrag oppleves som verdifulle. Med utgangspunkt i læreren «Alice» og hennes refleksjoner og praksis, løfter Anne-Lise Sæteren frem tre historier fra klasserommet og analyserer disse i lys av ulik teori og forskning på feltet. Historiene og analysene av dem gir innsikt i hva læreren kan gjøre for å få til gode møter og situasjoner med elever som utviser stille atferd.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788205512245
Publisert
2019
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal
Vekt
184 gr
Høyde
218 mm
Bredde
146 mm
Tykkelse
7 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
106