Denne boka gir leseren en introduksjon til begrepet læringsidentitet. Den tar opp spørsmål som: - Hvorfor bør lærere ha innsikt i ungdoms- og medieforskning for å kunne se hele eleven? - Hva skiller formell utdanning og læring fra læring på uformelle læringsarenaer? - Hva betyr det å være et lærende individ i formell utdanning? Alle som er opptatt av skole i dag, snakker om elevmedvirkning og nye elev- og lærerroller. Hvordan kan lærere legge til rette for reell elevmedvirkning i den digitale skolen? Den første delen av denne boka gir kunnskap og innsikt fra både medie- og ungdomsforskning og perspektiver på læring. Med utgangspunkt i den første delen diskuterer forfatteren både læringskontekstens betydning for læring og hvordan elever skaper seg en læringsidentitet på tvers av erfaringer på ulike læringsarenaer. Boka er aktuell for deg som skal inn i, eller allerede har, en jobb der du arbeider med barn og unge.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788215025124
Publisert
2022-03-23
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Vekt
265 gr
Høyde
190 mm
Bredde
156 mm
Dybde
14 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
162

Forfatter