Barnehagen har gjennomgått store forandringer de senere årene, og er i dag en viktig samfunnsinstitusjon for alle barn. Her tar barna sine første skritt i det som omtales som det livslange læringsløpet. Dette gir mange spennende muligheter og utfordringer for barnehagesektoren og skaper et økt behov for utvikling av det barnehagevitenskaplige forskningsfeltet, noe denne boka er et bidrag til. Forfatternes intensjon med boka er også å styrke forskningsbasert undervisning og stimulere til refleksjon og debatt. Forfatterne av Læringskulturer i barnehagen presenterer ny forskningsbasert kunnskap om læring i barnehagen, sett fra et flerfaglig perspektiv. Bidragene er her omtalt som samfunnsvitenskapelige, naturvitenskapelige, estetiske og etiske blikk. Boka er skrevet av og for forskere innen det barnehagevitenskapelige feltet. Den retter seg også mot andre som er engasjert i barnehagen, som lærerutdannere, studenter og ansatte i barnehage- og oppvekstsektoren.
Les mer
Boken presenterer ny forskningsbasert kunnskap om læring i barnehagen. Den er beregnet på både forskere innen det barnehagevitenskapelige feltet og andre som er engasjert i barnehagen, som lærerutdannere, studenter og ansatte i barnehage- og oppvekstsektoren.
Les mer
«Det er en styrke ved boka at forfatterne berører områder som kan oppleves krevende og utilnærmelige. Boka utfordrer meg blant annet til å reflektere kritisk over: hvilke og hvor mange læringskulturer som finnes i min barnehage. Hvor mangfoldige er vi egentlig? Hvor bevisste er vi overfor de læringskulturer som barnehagen rommer? Jeg kjenner jeg blir nysgjerrig på dette.»
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788202350161
Publisert
2012-07-10
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Vekt
562 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Dybde
18 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
290