I denne boken drøftes fem ulike perspektiver ved læringspotensial gjennom følgende spørsmål: Hva er læringspotensial, og hvordan forstå dette med utgangspunkt i et inkluderende skolemiljø? Hvilke faktorer utenfor skolen påvirker elevens potensial for læring? Hvordan kan viljestyrke fremme elevens læringspotensial? Hvordan kan læreren bidra til å fremme elevenes læringspotensial? Hvilken sammenheng er det mellom potensial for læring og psykisk helse? Læring kan forstås som en prosess som pågår i hele individets oppvekst og voksne liv. Potensial for læring ligger i alle mennesker, men hvor langt et menneske kan nå gjennom en læringsprosess, vil variere fra individ til individ. Skolen utfordres til å identifisere læringspotensial og til å tilrettelegge for eleven basert på en slik identifisering. Boken er aktuell for studenter innenfor pedagogiske og spesialpedagogiske studieretninger. Den er også aktuell for forskere med interesse for spørsmål knyttet til skolemiljø og for lærere og lærerutdannere som arbeider med å utvikle gode og inkluderende skolemiljøer.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788202598129
Publisert
2019
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Vekt
180 gr
Høyde
210 mm
Bredde
150 mm
Tykkelse
7 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
112