Dagens skoleledere må forholde seg til en rekke paradokser. Denne boken belyser hvordan skolene kan bli lærende organisasjoner på egne premisser, samtidig som de vurderes etter eksterne mål og standarder. Det forventes for eksempel at forholdene legges til rette for individuell, tilpasset opplæring, samtidig som skolen har som oppgave å ivareta samhold og fellesskap.
Les mer
Boka belyser hvordan skolene kan bli lærende organisasjoner på egne premisser, samtidig som de vurderes etter eksterne mål og standarder. Den tar til orde for at det er mulig å vitalisere skoler ved å rette oppmerksomheten mot læring i vid forstand, både elevenes, lærernes, skoleledernes og organisasjonenes læring. Boka ser også på hvordan skolen kan tilrettelegge for læring og prinsippet om tilpasset opplæring og utvikle gode samarbeidsrelasjoner til foreldrene. Boka henvender seg til skoleledere og lærere, og studenter innen skoleledelse og beslektede fagområder. Har litteraturliste og stikkordregister.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788215001401
Publisert
2003
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Vekt
360 gr
Høyde
140 mm
Bredde
220 mm
Dybde
17 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
255

Forfatter