Forfatteren presenterer teorier og begreper om hva lesing og lesekompetanse er, og gir konkrete, forskningsbaserte eksempler på hvordan man kan jobbe konstruktivt med å utvikle elevers lesekompetanse og lesestrategier. Boken omhandler også vurdering av lesing, både den viktige løpende vurderingen av elevenes lesekompetanse i alle fag og forskjellige typer leseprøver. Boken er egnet for alle som jobber med leseutvikling, lærere i grunn- og videregående skole, lærerutdannere, studenter og foreldre. Har litteraturliste og register.
Les mer
Forfatteren presenterer teorier og begreper om hva lesing og lesekompetanse er, og gir konkrete, forskningsbaserte eksempler på hvordan man kan jobbe konstruktivt med å utvikle elevers lesekompetanse og lesestrategier. Boken omhandler også vurdering av lesing, både den viktige løpende vurderingen av elevenes lesekompetanse i alle fag og forskjellige typer leseprøver. Boken er egnet for alle som jobber med leseutvikling, lærere i grunn- og videregående skole, lærerutdannere, studenter og foreldre. Har litteraturliste og register.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788215009698
Publisert
2008-06-27
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Vekt
419 gr
Høyde
241 mm
Bredde
172 mm
Dybde
17 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
217

Forfatter