Forfatteren presenterer en teoretisk begrunnet ramme for den lesepedagogiske tilretteleggingen, slik at man kan sikre en nyansert og målrettet undervisning. I denne rammen inngår elevenes arbeidsmåte og språklige kontroll under lesingen, og utviklingen av nødvendige basisferdigheter.Målet med boken er å bygge bro mellom leseundersøkelser og leseundervisning, mellom teori og praksis. Aktuell bok for alle som søker innsikt i eller skal ha ansvaret for begynneropplæringen i norsk.
Les mer
Forfatteren presenterer en teoretisk begrunnet ramme for den lesepedagogiske tilretteleggingen, slik at man kan sikre en nyansert og målrettet undervisning. I denne rammen inngår arbeidet med elevens arbeidsmåte og språklige kontroll under lesingen, og utviklingen av de nødvendige basisferdigheter. Det finnes forskjellige lesepedagogiske tradisjoner, men forfatteren forsøker å vise at hvis læreren skal tilgodese bredden i elevenes forutsetninger, vil hver av tradisjonene komme til kort. Boken utgjør en del av bakgrunnsmaterialet for IL-basis. Har litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788245607192
Publisert
1999
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Vekt
326 gr
Høyde
215 mm
Bredde
144 mm
Dybde
14 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
224

Forfatter