Logistikk er et forsømt ledelsesområde, som er mye misforstått. Boken bryter med tradisjonell tenkning og fremstiller en ny vinkling på fagområdet. Forfatterne klargjør på en lettfattelig måte hvordan logistikken kan brukes for å skape økt lønnsomhet og ikke minst kundetilfredshet. Boken beskriver hvordan bedriften bør gå fram for å få logistikken inn som en naturlig del av organisasjonen, sammen med de tradisjonelle funksjoner som strategi og ledelse, motivasjon, kundeorientering, bedriftskultur, kvalitetsstyring, kompetanse og opplæring. Boken angir suksesskriterier og fallgruver. Den har med skjematikk og hjelpemidler for å gjennomføre dette i praksis. Boken er skrevet med sikte på å dekke fagområder innen logistikk, ledelse og strategi, og egner seg meget godt for undervisningsformål. For næringslivet er boken et verktøy for å skape bedre økonomiske resultater ved bruk av logistikk og verdikjedetankegang. Kjell Banken er førsteamanuensis ved Høgskolen i Sør-Trøndelag, avdeling for økonomisk-administrativ utdanning. Han har lang erfaring fra arbeid med problembasert læring og rådgivningsvirksomhet overfor næringslivet. Han har utgitt en rekke bøker innen bedrifts- og samfunnsøkonomiske emner. Rolf Aarland er direktør i DFDS Transport. Han har mange års erfaring innen ledelse, markedsføring og logistikk fra industri, handel og transportvirksomhet. Han benyttes som foreleser innen logistikk, ledelse og strategi ved flere universiteter og høgskoler. Ny revidert og oppjustert utgave kommer i november 2002
Les mer
Temaet for denne boken er hvordan logistikken kan brukes for å skape økt lønnsomhet og kundetilfredshet. Forfatterne beskriver hvordan man kan integrere logistikken som en naturlig del av organisasjonen, og hvordan man kan gjennomføre dette i praksis. Med litteraturliste og stikkordregister.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788276741773
Publisert
1997
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Vekt
700 gr
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
350