Losing i mediehuset er til bruk i norske mediehus som er inne i en redaksjonell integreringsprosess. Her introduseres losing (coaching) som en egnet metode i arbeidet med å utvikle kvalitet i flerkanalsamarbeidet. Bakgrunnen er det som ofte betegnes som en «revolusjon» i norsk mediebransje. Tradisjonsrike avishus og kringkastingshus er blitt mediehus, og redaksjonene utvikler seg mot konvergens (tidligere atskilte kanaler løper sammen). Ett aspekt ved denne utviklingen er å sikre redaksjonell kvalitet i alle kanaler. I denne forbindelse er losing en aktuell metode. For å bygge ned gamle kulturer og strukturer, som har vært til hinder for samarbeid, må redaksjonene utvikle seg til «lærende organisasjoner». Boken tar for seg losingens metoder og hva som menes med en losende lederstil. Til slutt presenteres praktiske modeller for flermedial losing.
Les mer
Denne boken introduserer losing som en metode i arbeidet med å utvikle kvalitet i flerkanalsamarbeidet. Boken er skrevet til bruk i norske mediehus som er inne i en redaksjonell integreringsprosess. Den tar for seg losingens filosofi og metode, lederen som los, samarbeid og modeller for flermedial losing. Har litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788271473235
Publisert
2008-12-04
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
IJ-forlaget
Vekt
130 gr
Høyde
210 mm
Bredde
132 mm
Dybde
7 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
103

Forfatter