Språk er vårt viktigste redskap for å forstå den verdenen vi er en del av. Gjennom å tilegne oss et felles språk forenkler vi kommunikasjonen og skaper en gruppetilhørighet. Mangel på språk skaper gjerne misforståelser eller avmaktsfølelse. Managementspråk, eller såkalt markeds- og businesspråk, gjør seg stadig mer gjeldende på flere og flere samfunnsområder. Samtidig er dette språket upresist. Managementspråkets nøkkelbegreper er en kritisk gjennomgang av det, og forfatteren prøver å fastslå meningsinnholdet i de viktigste begrepene. Boken retter seg mot studenter og alle som i liten eller stor grad er i befatning med organisasjon og ledelse i jobben sin.
Les mer
Boka er en kritisk gjennomgang av det såkalte markeds- og businesspråket som gjør seg stadig mer gjeldende på flere og flere samfunnsområder. Forfatteren prøver å fastslå meningsinnholdet i de viktigste begrepene. Boka retter seg mot studenter og alle som er i befatning med organisasjon og ledelse i jobben sin.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788202260477
Publisert
2008-08-19
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Vekt
200 gr
Høyde
215 mm
Bredde
150 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
103

Forfatter