Markedsføringsloven med kommentarer inneholder omfattende merknader til og analyser av markedsføringslovens bestemmelser. Loven gir viktige bestemmelser om forbrukerbeskyttelse, blant annet vern mot urimelig handelspraksis, herunder villedende og aggressiv markedsføring. Andre sentrale regler gjelder vern mot urimelig handelspraksis overfor barn og kontroll med urimelige avtalevilkår. I tillegg inneholder loven bestemmelser om næringsdrivendes opptreden overfor hverandre. Bestemmelsene utgjør viktige rammevilkår for næringsdrivendes aktiviteter i markedet. Markedsføringsloven med kommentarer foreligger nå i tredje utgave, og gir en oppdatert og betydelig utvidet framstilling av reglene om markedsføring i lys av rettsutviklingen siden forrige utgave. Boken er et nødvendig verktøy for alle som arbeider med markedsføringsrett i praksis. Bestill vurderingseksemplar
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788205506589
Publisert
2019-04-09
Utgave
3. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal
Vekt
1117 gr
Høyde
249 mm
Bredde
174 mm
Dybde
35 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Innbundet
Antall sider
587