Markedskommunikasjon er i en lang rekke internasjonale fagbøker den
første norske siden Helgesen utkom med sin siste utgave i 2004.
Markedskommunikasjon som fagfelt og som profesjon er i en endringstid.
Digital teknologi og nye mediekanaler åpner for spennende, kreative
budskap i nye mediekanaler og i nye situasjoner, men gjør det også
mer krevende å holde oversikten. Til tross for mange endringer er det
imidlertid veldig mye som ikke er endret. Målet med
markedskommunikasjon er å oppnå effekter. Alle disse effektene,
enten det er kjennskap, kunnskap, holdninger eller atferd, kan kun
oppnås gjennom å påvirke mennesker, eller deres hjerner. Og disse
hjernene har ikke endret seg på grunn av vår tids digitale
transformasjon. De er et produkt av millioner av år med evolusjon, og
de siste 10 15 årene er i det perspektivet bare en liten «dråpe i
havet». Markedskommunikasjon balanserer disse to, tilsynelatende
motstridende, trekkene ved markedskommunikasjon. Forfatterne gir i
denne boken et oppdatert bilde av markedskommunikasjon, samtidig som
de lengre linjene trekkes: - Om hvordan og hvorfor
markedskommunikasjon virker. - Ved å gi deg teoretisk og analytisk
innsikt til å tolke muligheter i markedskommunikasjon, både i dag og
i de nærmeste årene. - Gjennom avveiingen mellom hva som er
teoretisk etablert, testet og anerkjent i akademisk forskning, og hva
som er teknologisk mulig i praksisfeltet. Mange lærebøker i
markedskommunikasjon handler like mye om markedsføring og
forbrukeratferd og/eller om merkevareledelse, som om
markedskommunikasjon. Denne boken handler kun om markedskommunikasjon,
med unntak av noe forbrukeratferd og generell markedsføring for
pedagogisk å kunne klargjøre poenger. Denne boken henvender seg til
alle som studerer, jobber med eller er interessert i
markedskommunikasjon. Lars Erling Olsen er professor i markedsføring
og instituttleder ved Høyskolen Kristiania. Adrian Peretz er
førsteamanuensis og faglig studieleder for bachelorstudiet i
markedsføring og merkevareledelse ved Høyskolen Kristiania.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788245030235
Publisert
2019
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter