Fem hovedområder Mål, strategier og markedsplanlegging utdyper hvordan en organisasjon formulerer sin visjon og forretningsidé, og hvilke mål og langsiktige strategier den kan velge. Markedsplanen er sentral og danner grunnlaget for det videre markedsføringsarbeidet. Situasjonsanalyse og markedsinformasjon beskriver hvordan man skal gjennomføre en markedsundersøkelse, og som del av den, en konkurrentanalyse. Sentralt her er analyse og tolking av innhentede data og vurdering av feilkilder og etiske problemstillinger. Konkurransemidlene tar for seg produktet ved spesielt å drøfte merkevarebygging og merkevarers betydning for posisjonering. Ulike prisstrategier, distribusjonsstrategier og kommunikasjonsstrategier utdypes. En konkret kampanjeplan for et produkt gjennomgås. Personalutvikling og ledelse gjør rede for personalets og ledelsens rolle i en organisasjon, hvordan motivere og utvikle personalet (internmarkedsføring). Etikk og samfunnsansvar drøfter organisasjoners samfunnsansvar ut fra etisk og forretningsmessig perspektiv og ser på sammenhengen mellom organisasjoners samfunnsansvar og omdømme.
Les mer
Boka dekker kompetansemålene i programfaget. Hovedtyngden av boken handler om markedsføring. Organisasjonslæren er integrert i de typiske markedsføringstemaene der det er naturlig, og dels behandlet separat. Med ordforklaringer og register.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788202270223
Publisert
2008-07-11
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen
Vekt
632 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Dybde
16 mm
Språk
Product language
Nynorsk
Format
Product format
Heftet
Antall sider
331