All sosial kontakt mellom mennesker forutsetter formidlere som mellomledd i kommunikasjonen. Språket gir slike formidlere, men det gjør også mediene selv. Når mediene får en nøkkelrolle i den sosiale utveksling, framstår de kulturelle omgivelsene for denne samhandlingen som en mediekultur. I denne boka klarlegges mediekulturens vilkår. Dette teoretiske essayet bør kunne gi innspill til tenkningen om medienes rolle i samfunnet, både blant fagfolk og blant alminnelige lesere og mediebrukere. Har litteraturliste og stikkordregister.
Les mer
All sosial kontakt mellom mennesker forutsetter formidlere som mellomledd i kommunikasjonen. Språket gir slike formidlere, men det gjør også mediene selv. Når mediene får en nøkkelrolle i den sosiale utveksling, framstår de kulturelle omgivelsene for denne samhandlingen som en mediekultur. I denne boka klarlegges mediekulturens vilkår. Dette teoretiske essayet bør kunne gi innspill til tenkningen om medienes rolle i samfunnet, både blant fagfolk og blant alminnelige lesere og mediebrukere. Har litteraturliste og stikkordregister.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788200216896
Publisert
1993
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Vekt
266 gr
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
164

Forfatter