Boka gir en innføring i sentrale temaer innenfor fagområdet mediekunnskap. Blant emnene som behandles er ytringsfriheten, intimsfæren i medieoffentligheten, journalistikk og politikk, medier og etikk, kjønn og mediebruk, mediepolitikk, reklame, eierskap i norske medier, kvinner i mediene, nyhetsmedier og PR, bedrifter og mediebruk, nye medier og globalisering.. Boka er beregnet som lærebok for grunnfagstudenter og av alle som er opptatt av forholdet mellom medier og samfunn. Har litteraturlister og stikkordregister.
Les mer
Boka gir en innføring i sentrale temaer innenfor fagområdet mediekunnskap. Blant emnene som behandles er ytringsfriheten, intimsfæren i medieoffentligheten, journalistikk og politikk, medier og etikk, kjønn og mediebruk, mediepolitikk, reklame, eierskap i norske medier, kvinner i mediene, nyhetsmedier og PR, bedrifter og mediebruk, nye medier og globalisering.. Boka er beregnet som lærebok for grunnfagstudenter og av alle som er opptatt av forholdet mellom medier og samfunn. Har litteraturlister og stikkordregister.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788245607604
Publisert
1999
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
601