Medier, politikk og samfunn

Heftet / 2006 / Bokmål

Produktdetaljer

ISBN13
9788202261672
Publisert
2006
Utgave
5. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Sider
394
Vekt
718 gr
Høyde
242 mm
Bredde
172 mm
Tykkelse
23 mm
Se alle

Medier, politikk og samfunn

Heftet / 2006 / Bokmål
Forfatterne tar opp et bredt spekter av temaer knyttet til massemedia og medias økende innflytelse på politikk, samfunn og livene vi lever. De fleste forfatterne er personer mange vil kjenne fra det offentlige rom og er blant de fremste innen medieforskning.De viktigste endringene i denne nye utgaven, er at Arne Krokan har skrevet et nytt kapittel om det sosiale og kommersielle internett. Det samme har Lars Nyre gjort under overskriften: "Nye medier, gammeldags journalistikk". Boka er først og fremst tenkt som lærebok for studenter i mediefag, men vil være interessant for alle som ønsker større kunnskap om media og medienes virke. INNHOLD 1 BERIT VON DER LIPPE: Introduksjon: Medier, politikk og samfunn 2 FRANCIS SEJERSTED: Ytringsfriheten og informasjonsfriheten 3 AUDGUNN OLTEDAL: Etikk og journalistikk 4 JO BECH-KARLSEN: Intimsfæren i medieoffentligheten 5 TRINE SYVERTSEN: Målsettinger og virkemidler i mediepolitikken 6 STEIN ERIK SELFORS: Reklamen 7 SIGURD ALLERN: Nyhetsmediene og PR-bransjen 8 BERIT VON DER LIPPE OG SVEIN ØSTERUD: Språk og bilde i massemediene 9 RUNE OTTOSEN: Fiendebilder i journalistikken 10 ELISABETH EIDE: Journalistikk og marginalisering: Bilder som fryser forskjeller - og bilder som blir borte. 11 ELISABETH EIDE OG BERIT VON DER LIPPE: Å lese medier med kjønnsbriller 12a ARNE KROKAN: Det sosiale og kommersielle internett 12b LARS NYRE: Nye medier, gammeldags journalistikk 13 MICHAEL BRUUN ANDERSEN: Globaliseringsteori og medieanalyse
Les mer
Boka gir en innføring i sentrale temaer innenfor fagområdet mediekunnskap. Blant emnene som behandles er ytringsfriheten, intimsfæren i medieoffentligheten, journalistikk og politikk, medier og etikk, kjønn og mediebruk, mediepolitikk, reklame, eierskap i norske medier, kvinner i mediene, nyhetsmedier og PR, bedrifter og mediebruk, nye medier og globalisering. Har litteraturlister og stikkordregister.
Les mer
Nettpris:
719,-
611,-
På lager, sendes nå

Produktdetaljer

ISBN13
9788202261672
Publisert
2006
Utgave
5. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Sider
394
Vekt
718 gr
Høyde
242 mm
Bredde
172 mm
Tykkelse
23 mm
Se alle

Relaterte produkter