Massemediene informerer, opplyser og underholder oss. De er en viktig faktor i vårt hverdagsliv. De spiller en sentral rolle i de sosiale og politiske prosessene, og i løpet av dette århundret har de utviklet seg til å bli en stor og innflytelsesrik økonomisk sektor. Massemedier finnes i alle moderne samfunn, og er alle steder institusjoner som har betydelig makt. Medier - institusjoner og historie handler om disse institusjonene og hvordan de har utviklet seg historisk sett, om deres organisatoriske oppbygging, om deres funksjoner for enkeltindividet og for samfunnet. Boken beskriver både de viktigste tendensene i den internasjonale mediehistorien og de norske medienes særlige utvikling og karakteristiske trekk. Det dreier seg om konsentrasjon og kommersialisering, om forholdet mellom offentlige og private medier, om gamle enveis-medier og nye interaktive medier, om mediemakt, mediepolitikk, medieøkonomi, og om det kompliserte samspillet mellom mediene og alle de øvrige samfunnsinstitusjonene. Martin Eide, professor ved Institutt for informasjon og medievitenskap, Universitetet i Bergen
Les mer
Massemedier finnes i alle moderne samfunn og er alle steder institusjoner som har betydelig makt. Boken handler om disse institusjonene og hvordan de har utviklet seg historisk sett, om deres organisatoriske oppbygging, om deres funksjoner for enkeltindividet og for samfunnet. Boken beskriver både de viktigste tendensene i den internasjonale mediehistorien og de norske medienes særlige utvikling og karakteristiske trekk. Har litteraturliste og stikkordregister.
Les mer
Katalogisert etter omslaget

Produktdetaljer

ISBN
9788245005912
Publisert
2009-01-06
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Vekt
520 gr
Høyde
240 mm
Bredde
172 mm
Dybde
13 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
237

Redaktør