Medievitenskap bd. 1

Heftet / 1999 / Bokmål

Produktdetaljer

ISBN13
9788276744477
Publisert
1999
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforl.
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Sider
239
Vekt
455 gr
Se alle
Redaktør

Medievitenskap bd. 1

Heftet / 1999 / Bokmål
Massemediene informerer, opplyser og underholder oss. De er en viktig faktor i vårt hverdagsliv. De spiller en sentral rolle i de sosiale og politiske prosessene, og i løpet av dette århundret har de utviklet seg til å bli en stor og innflytelsesrik økonomisk sektor. Massemedier finnes i alle moderne samfunn, og er alle steder institusjoner som har betydelig makt. Medier - institusjoner og historie handler om disse institusjonene og hvordan de har utviklet seg historisk sett, om deres organisatoriske oppbygging, om deres funksjoner for enkeltindividet og for samfunnet. Boken beskriver både de viktigste tendensene i den internasjonale mediehistorien og de norske medienes særlige utvikling og karakteristiske trekk. Det dreier seg om konsentrasjon og kommersialisering, om forholdet mellom offentlige og private medier, om gamle enveis-medier og nye interaktive medier, om mediemakt, mediepolitikk, medieøkonomi, og om det kompliserte samspillet mellom mediene og alle de øvrige samfunnsinstitusjonene. Redaktør: Martin Eide, professor ved Institutt for medievitenskap, Universitetet i Bergen Forfattere: Martin Eide, professor ved Institutt for medievitenskap, Universitetet i Bergen Leif Ove Larsen, førsteamanuensis ved Institutt for medievitenskap, Universitetet i Bergen Terje Rasmussen, professor ved Institutt for medier og kommunikasjon , Universitetet i Oslo Eli Skogerbø, førsteamanuensis ved Institutt for medier og kommunikasjon , Universitetet i Oslo Trine Syvertsen, professor ved Institutt for medier og kommunikasjon , Universitetet i Oslo Helge Østbye, professor ved Institutt for medievitenskap Universitetet i Bergen
Les mer
Massemedier finnes i alle moderne samfunn og er alle steder institusjoner som har betydelig makt. Boken handler om disse institusjonene og hvordan de har utviklet seg historisk sett, om deres organisatoriske oppbygging, om deres funksjoner for enkeltindividet og for samfunnet. Boken beskriver både de viktigste tendensene i den internasjonale mediehistorien og de norske medienes særlige utvikling og karakteristiske trekk. Har litteraturliste og stikkordregister.
Les mer
Katalogisert etter omslaget
Nettpris:
336,-
286,-
Ikke i salg

Produktdetaljer

ISBN13
9788276744477
Publisert
1999
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforl.
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Sider
239
Vekt
455 gr
Se alle
Redaktør