Med denne boka ønsker forfatterne å bidra med forskningsbasert begrunnelse for at elevenes psykiske helse angår skolen. Fra det øyeblikket de tar sine første steg inn i skolelivet, og hver dag gjennom et trettenårig skoleløp, blir elevenes psykiske helse påvirket av erfaringene de gjør seg i skolen. Derfor hviler det et stort ansvar på skolen fordi det som skjer der har betydning for elevenes muligheter for å mestre egne liv. Sentrale spørsmål som besvares i boka er: Hva forstår vi med psykisk helse i et utdanningsperspektiv? Hva hemmer og fremmer elevenes psykiske helse i skolen? Hvilke satsingsområder er sentrale for å utvikle en helsefremmende skole? Som en rød tråd i boka belyses lærernes og spesialpedagogenes profesjonsutøvelse. Hva trenger de for å realisere en helsefremmende skole? Overordnet er det et mål at boka bidrar til en tettere forbindelse mellom idealer og realiteter, politikk og pedagogikk i utdanningsfeltet.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788205563032
Publisert
2022-06-24
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal
Vekt
573 gr
Høyde
240 mm
Bredde
167 mm
Dybde
21 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
305

Redaktør