Skolefritidsordningen for barn fra 6 - l0 år har fått stor oppmerksomhet. Ordningen er gjennomført mange steder, og flere tilbud er under oppstart. Det kan derfor være grunn til å se på de erfaringene som er høstet så langt og vurdere form og innhold. Dette er den første boken som gir en slik vurdering. Peder Haug ser på bakgrunnen og utviklingen av ordningen, Hilde Lidén belyser ordningen ut fra barnas perspektiv, mens Anne Øie tar for seg ordningen ut fra devoksnes ståsted. De tre bidragene illustrerer hvordan ulike perspektiver på den samme virkeligheten utfyller, utfordrer og motsier hverandre, og vil forhåpentligvis være fruktbare bidrag til debatten.
Les mer
Skolefritidsordningen for barn fra 6 - 10 år har fått stor oppmerksomhet. Det kan derfor være grunn til å vurdere de erfaringene som er høstet pr. 1996. Denne boka gir en slik vurdering. Den belyser de politiske prosessene som førte fram til skolefritidsordningen. Forfatterne går også inn i noen av tilbudene som gis i dag, og vurderer form og innhold. Her belyses ordningen fra barnas perspektiv, men også fra et allment faglig og pedagogisk ståsted. For alle som arbeider i eller med skolefritidsordningen, og for dem som vil utvikle et slikt tilbud.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788200039419
Publisert
1994
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforl.
Vekt
281 gr
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
176