Boka følger en fersk lærers møte med praksis og forsøker å svare på spørsmål som hvordan det er å være nyutdannet lærer, hvilke utfordringer læreren står overfor etter endt utdanning og hvordan læreren forholder seg til elevene, foreldrene, læreplanen og skolens rutiner. Boka diskuterer spørsmål omkring didaktiske kategorier som planlegging av undervisning, valg av arbeidsmåter og vurderingsformer, elevforutsetninger og tilpasset opplæring. Boka er beregnet på lærere, lærerstudenter og lærerteam. Denne boka er en av tre bøker som tar for seg lærerrollen: Mellomtrinnslæreren (2003), Ungdomstrinnslæreren (2004) og Småskolelæreren (2005). Har litteraturliste.
Les mer
Boka følger en fersk lærers møte med praksis og forsøker å svare på spørsmål som hvordan det er å være nyutdannet lærer, hvilke utfordringer læreren står overfor etter endt utdanning og hvordan læreren forholder seg til elevene, foreldrene, læreplanen og skolens rutiner. Boka diskuterer spørsmål omkring didaktiske kategorier som planlegging av undervisning, valg av arbeidsmåter og vurderingsformer, elevforutsetninger og tilpasset opplæring. Boka er beregnet på lærere, lærerstudenter og lærerteam. Denne boka er en av tre bøker som tar for seg lærerrollen: Mellomtrinnslæreren (2003), Ungdomstrinnslæreren (2004) og Småskolelæreren (2005). Har litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788215002446
Publisert
2003
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Vekt
410 gr
Høyde
216 mm
Bredde
156 mm
Dybde
17 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
254

Forfatter
Illustratør