Merkevareledelse er en av bedriftens viktigste strategier for å bygge og vedlikeholde verdier for eiere, kunder og ansatte. Et merke er en eiendel som må overvåkes og utvikles etter beste evne, i nær dialog med kundene. Til slutt er det kunden som avgjør hvor sterkt merket egentlig er; det er gjennom kjøp man skaper omsetning og prestasjoner i markedet. Merkevareledelse bør følge en tydelig prosess med gode verktøy. I Merkevareledelse på norsk 2.0 tar forfatterne utgangspunkt i hvilke verdier merket skal skape for eiere og kunder, for så grundig å presentere de nødvendige stegene for å nå de strategiske målene for merket. Merkevareledelse på norsk 2.0 viderefører prinsipper fra første utgave. Men merkevareforskningen går fort, og denne boken er oppdatert på det nyeste innen forskning og eksempler, i tillegg til at sentrale modeller har fått en enda mer grundig presentasjon enn tidligere. I 2.0 har forfatterne også inkludert en egen «Management toolkit» for å bistå leseren ytterligere i praktisk merkevareledelse. Denne andre utgaven befester bokens posisjon som den første norske akademiske læreboken om merkevareledelse fra et norsk perspektiv. Det er lagt stor vekt på tilpasning til norske forhold, og det er utviklet en egen merkevareblogg til boken. På merkevarebloggen er også undervisningsmateriell tilgjengelig. Målgruppen for boken er alle som er interessert i merkevarebygging, uansett om de jobber i privat eller offentlig virksomhet, eller studerer merkevareledelse på universitet eller høyskole. Forfatterne har valgt å gjøre boken så prinsipiell at de aller fleste vil kunne kjenne seg igjen, anvende prinsipper for merkevareledelse og lære mer om et fascinerende fagområde.
Les mer
Boka gir en innføring i merkevarebygging, og har praktiske eksempler hentet fra norsk virkelighet. Den baserer seg på internasjonal forskning og viser hvordan man kan bygge sterke merkevarer i en norsk kontekst. Boka er beregnet på studenter innen økonomiske og administrative fag og ledere i privat og offentlig virksomhet.
Les mer
«Boken er ikke bare beregnet på markedsføringsspirer som sliter seg til en BI-eksamen, men like gjerne på ledere som vil oppdatere sin kunnskap.»

Produktdetaljer

ISBN
9788202313531
Publisert
2010-08-16
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Vekt
1306 gr
Høyde
250 mm
Bredde
196 mm
Dybde
30 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
514