Merkevareledelse er et strategisk verktøy for å øke kundenes opplevde nytte av bedriftens varer og tjenester. Mange bedriftsledere har innsett at merkevarene er deres viktigste eiendel som må pleies etter beste evne. De vet nemlig at sterke merkevarer har en sentral plass i kundenes hukommelse. God og seriøs merkevareledelse bør følge en strategisk planleggingsprosess, fra ønskede mål for og effekter av merkevarer, via posisjonering hos kunder og i markedet, til valg av ulike virkemidler i markedsføringsprogrammet. Denne boken behandler hvert av disse stegene inngående gjennom tre hovedavsnitt som følger samme struktur som planleggingsprosessen. Merkevareledelse på norsk er den første akademiske læreboken som behandler fagområdet merkevareledelse fra et norsk perspektiv. Boken er basert på oppdatert internasjonal forskning og belyser gjennom utstrakt bruk av eksempler fra norsk annonsørhverdag hvordan man kan bygge sterke merkevarer i en norsk kontekst. Målgruppen for boken er todelt og omfatter på den ene siden studenter innen økonomiske og administrative fag og på den andre siden ledere i privat og offentlig virksomhet som ønsker å oppdatere seg på eller lære mer om et fascinerende fagområde.
Les mer
Boka gir en innføring i merkevarebygging, og har praktiske eksempler hentet fra norsk virkelighet. Den baserer seg på internasjonal forskning og viser hvordan man kan bygge sterke merkevarer i en norsk kontekst. Boka er beregnet på studenter innen økonomiske og administrative fag og ledere i privat og offentlig virksomhet.
Les mer
«Boken er ikke bare beregnet på markedsføringsspirer som sliter seg til en BI-eksamen, men like gjerne på ledere som vil oppdatere sin kunnskap.»

Produktdetaljer

ISBN
9788202249151
Publisert
2007
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Vekt
952 gr
Høyde
250 mm
Bredde
195 mm
Dybde
22 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
388