Metode og dataanalyse tar utgangspunkt i beslutningsproblemer som man står overfor i bedrifter og organisasjoner, og drøfter hvordan man formulerer undersøkelsesspørsmål, utformer undersøkelser, skaffer til veie og analyserer data, og rapporterer resultatene. Boken er spesielt beregnet på studenter i markedsføring og økonomisk-administrative fag. Det skjer en rask utvikling når det gjelder tilgangen på data i næringslivet. Denne 3. utgaven er en oppdatert og utvidet versjon av Metode og dataanalyse fra 2010, hvor utviklingen innenfor analysebransjen er tillagt spesiell vekt. En sentral del av boken er fortsatt en «hands-on» innføring i hvorfor - og hvordan - forskjellige statistiske teknikker benyttes til å analysere strukturerte datasett. Prinsipal komponent analyse er nytt i denne utgaven. Den viktigste endringen fra forrige utgave er imidlertid at det nå vises hvordan analysene utføres ikke bare med JMP, men også med Excel og SPSS. Datasettene finner du under Tilleggsmateriell på boksiden på cda.no.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788202529222
Publisert
2016
Utgave
3. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Vekt
808 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Tykkelse
26 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
428