Hvordan kan retten til tilpasset opplæring realiseres i flerkulturelle klasser? Forfatteren legger vekt på et helhetlig perspektiv på læring. Språkinnlæringen er selvfølgelig sentral, men den må ses i sammenheng med andre faktorer som påvirker læringssituasjonen. Forfatteren presenterer en global modell som belyser ulike forhold som virker inn på utviklingen av tospråklig og tokulturell kompetanse. Aktuell bok for lærere i småskolen, førskolelærer- og allmennlærerstudenter, og andre som arbeider innenfor migrasjon og innvandring.
Les mer
Temaet i denne boken er hvordan man kan praktisere tilpasset opplæring i flerkulturelle klasser. Forfatteren mener at minoritetsbarnas læring er avhengig av samspillet mellom barna, og at de blir integrert i klassen. Hun presenterer også en modell som belyser forhold som påvirker utviklingen av tospråklig og tokulturell kompetanse. Målgruppe: lærer- og førskolestudenter, førskolelærere og lærere i småskolen. Har litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788245603880
Publisert
1997
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Vekt
220 gr
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
128

Forfatter