Munnstell inneholder nødvendig og viktig kunnskap om hvordan godt munnstell skal gjennomføres. «Dent-O-Sept-skandalen» i 2001-2002 satte søkelyset på rutiner og prosedyrer om munnhygiene, spesielt i sykehus. Helsetilsynet fastlo gjennom en sakkyndig gruppe at kunnskapen om munnhelse var mangelfull hos helsepersonell. Det finnes altfor mange eksempler på unødvendig smerte, ubehag og lidelse på grunn av dårlig munnhygiene. Godt og systematisk munnstell er en forutsetning ikke bare for velværet og for å få i seg fullverdig ernæring, men også for helbredelse. Munnhygiene bør derfor få langt større oppmerksomhet i sykehus, sykehjem og hjemmesykepleien, og helsepersonell må bli mer aktive med å tilby og sørge for at pasienten får godt munnstell. Munnstell henvender seg til helsepersonell som kommer i kontakt med pasienter med behov for hjelp til munnstell. Forfatteren slår et slag for å oppvurdere den gode, grunnleggende sykepleien og sette de praktiske erfaringene sammen med teori og kunnskap.
Les mer
I boken ser forfatteren på hvor viktig det er å gi pasienter ved sykehus, sykehjem og andre liknende institusjoner et godt nok tilbud på munnstell. Boken er skrevet for helsepersonell og andre som kommer i kontakt med pasienter som har behov for munnstell. Med register.
Les mer
Undertittel hentet fra omslaget

Produktdetaljer

ISBN
9788279501053
Publisert
2005
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Akribe
Vekt
200 gr
Høyde
218 mm
Bredde
138 mm
Dybde
10 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
118

Forfatter