Den muntlige fortellingen har lange tradisjoner i grunnskolen, men blir av mange norsklærere sett på som en koseaktivitet som må vike for mer eksplisitt skriftspråkopplæring. Mange er derfor ikke klar over hvilket enormt potensial den muntlige fortellingen har i forhold til å utvikle barns tekst- og tolkningskompetanse. Denne boka viser hvordan elever og lærere kan bli gode fortellere, og hvordan man kan bruke muntlige fortellinger i klasserommet. Målet er å fremme lese- og skriveutvikling og utvikling av metaspråklig kompetanse, å stimulere fantasi og motivasjon og å gi elevene en opplevelse av mestring. Boka har tre deler: Hvorfor det virker å arbeide med fortellinger Hva elevene kan lære av å arbeide med fortellinger Hvordan man kan arbeide med muntlige fortellinger
Les mer
1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2010

Produktdetaljer

Publisert
2019-08-14
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
E-bok