Høyere utdanning er inne i en periode med mange endringer. De siste årenes omveltninger har gjort det mer utfordrende å være lærer innen denne sektoren. Et økt fokus på studenters læring innebærer at vi i enda større grad må reflektere over undervisningsformene. Forfatterne tar i denne boken utgangspunkt i nyere læringsforskning og peker på mulige konsekvenser for undervisning og vurderingspraksis. Bidragene veksler mellom drøftinger av helt konkrete undervisningsopplegg og mer overordnede refleksjoner over læring, undervisning og vurderingsformer i høyere utdanning. De diskuterer sentrale undervisningsformer ved universiteter og høyskoler og bidrar med ideer til læringsfremmende undervisning. Medforfattere: Eevi E. Beck, Olga Dysthe, Gunnar Handal, Anton Havnes, Frøydis Hertzberg, Berit Karseth, Sten R. Ludvigsen, Arild Raaheim, Arne Skodvin og Line Wittek.
Les mer
Bokens bidragsytere peker på at økt fokus på studenters læring i høyere utdanning får konsekvenser for undervisningsformene. De ser i denne boken på nye utfordringer ved å være lærer ved universitet og høyskoler. Med utgangspunkt i nyere læringsforskning diskuterer de eksisterende undervisningsformer, og kommer med idéer til undervisning som fremmer læring.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788202249885
Publisert
2006
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Vekt
370 gr
Høyde
209 mm
Bredde
148 mm
Dybde
14 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
250