Norske ledere i omskiftelige tider er resultatet av AFFs store lederundersøkelse, som hadde til hensikt å kartlegge utfordringene som møter norske ledere ved årtusenskiftet, og hvordan lederne selv oppfatter og forholder seg til disse. Boken er en oppsummering og fortolkning av svarene som norske ledere ga på et omfattende spørreskjema og i dybdeintervjuer. Innholdet representerer derfor et unikt materiale om en yrkesgruppe som det ellers spekuleres mye rundt, og som har betydning for oss alle. Boken tar derfor opp myter og realiteter om norske ledere, men også temaer som kundeorientering, globalisering, individualisering, mangfold og prestasjoner - for å nevne noen. Boken henvender seg til alle som har behov for faktisk kunnskap om norske lederes virkelighet, men også til dem som er opptatt av ledelse som fenomen i samfunnet generelt og i arbeidslivet spesielt. Tom Colbjørnsen er professor i organisasjon og ledelse ved Norges Handelshøyskole. Han er utdannet siviløkonom og sosiolog, og ble dr.philos. i 1984. Colbjørnsen har publisert en rekke artikler og bøker og er en etterspurt foredrags- og seminarholder. Irmelin Drake driver selvstendig næringsvirksomhet innen organisasjon og ledelse, med kvinner/kjønn og ledelse som spesialfelt. Hun er utdannet siviløkonom i USA og tok hovedfag (HAE) ved Norges Handelshøyskole i 1994. Hun er en aktiv forsker, rådgiver og foredragsholder og er bl.a. fast skribent i Næringslivets Ukeavis. Willy Haukedal er professor i arbeids- og organisasjonspsykologi ved Universitetet i Bergen. Han er utdannet psykolog, og ble dr.oecon ved Norges Handelshøyskole i 1990. Haukedal har bl.a. arbeidet som konsulent ved Solstrandprogrammet og er en etterspurt foredragsholder og rådgiver.
Les mer
Boken er resultatet av AFFs lederundersøkelse, som hadde til hensikt å kartlegge utfordringene som møter norske ledere ved årtusenskiftet, og hvordan lederne selv oppfatter og forholder seg til disse. Boken er en oppsummering og fortolkning av svarene norske ledere ga på et spørreskjema og i dybdeintervjuer, og tar opp myter og realiteter om ledere, men også temaer som kundeorientering, globalisering, individualisering, mangfold, prestasjoner m.m. Har litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788276747171
Publisert
2001
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Vekt
422 gr
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Innbundet
Antall sider
191