Mediene utgjør en sentral del av vårt dagligliv. De informerer, engasjerer, former, representerer, underholder, utfordrer og provoserer. Mediene ivaretar viktige funksjoner som ytringsfrihet, informasjonsflyt, myndighetskontroll, meningsutveksling og identitetsdannelse. De reflekterer og påvirker kulturen, politikken og samfunnsstrukturen vår. Norske medier - journalistikk, politikk og kultur gir en innføring i det medievitenskapelige feltet og presenterer sentrale teorier, utfordringer, diskusjoner og utviklingstrekk. Aktuelle, empiriske eksempler står sentralt. Bidragene omfatter mediehistorie, journalistrollen, medieteknologi, krigsjournalistikk, offentlighetsbegrepet, politisk kommunikasjon, fjernsynsnyheter, filmnarratologi, retorikk, kulturanalyse og kjønnsperspektiver. Forfatterne er sentrale stemmer innen dagens norske medieforskning.
Les mer
Feil ISBN i kolofonen: 978-82-7634-957-1

Produktdetaljer

ISBN
9788276349573
Publisert
2012-10-02
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm høyskoleforl.
Vekt
875 gr
Høyde
240 mm
Bredde
171 mm
Dybde
23 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
432