Denne boka er et kamprop. Dennis Shirley har studert ulike lands skolesystemer inngående, og i denne boka presenterer han erfaringer herfra om arbeid med endring av skolen. Denne innsikten gir leserne ny forståelse av skolen i Norge. Forfatteren mener at mange land har ført en feilslått utdanningspolitikk. Ideer om måling av læringsresultater, standardisert testing og sammenligninger mellom skolesystemer har blitt tatt i bruk uten at det har vært tatt tilstrekkelig hensyn til forskjeller i kultur og tradisjoner. Opp mot denne utdanningspolitikken trekker Dennis Shirley fram nye perspektiver for endring i skolen, der integritet, mening, trivsel, mestring og vekst vektlegges sterkere. Denne kunnskapsrike og tankevekkende drøftingen er et viktig bidrag i debatten om hvilken skole vi skal ha i framtida. Boka henvender seg til studenter i lærerutdanning, lærere og skoleledere.
Les mer
Forord av Eirik J. Irgens

Produktdetaljer

ISBN
9788205508491
Publisert
2018-01-17
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Vekt
284 gr
Høyde
216 mm
Bredde
156 mm
Dybde
11 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
165

Forfatter
Oversetter