Observasjonsforskning i pedagogiske fag en innføring i bruk av metoder

Heftet / 2000 / Bokmål

Produktdetaljer

ISBN13
9788241712074
Publisert
2000
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Sider
158
Vekt
240 gr
Høyde
218 mm
Bredde
145 mm
Tykkelse
13 mm
Se alle
Forfatter

Observasjonsforskning i pedagogiske fag en innføring i bruk av metoder

Heftet / 2000 / Bokmål
Observasjon er en mye brukt metode når en ønsker å studere enkeltpersoner eller grupper i deres vante miljø. For å få godt utbytte av observasjonsforskning i slike situasjoner, er det nødvendig å kjenne denne metodens forutsetninger, styrker og begrensninger. Denne boka gir slik innsikt. Den behandler både kvantitativ og kvalitativ tilnærming til observasjonsforskning. Det legges stor vekt på å forklare forskningsprosedyrer. Disse belyses med eksempler, særlig fra forfatterens egen forskning. Temaene settes også inn i en vitenskapsteoretisk sammenheng.
Les mer
Forfatteren tar opp observasjon med så vel kvantitativ som kvalitativ forskningstilnærming. Hovedvekten i framstillingen er lagt på forskningsprosydyrer. Her nytter forfatteren eksempler, særlig fra egen forskning, for å belyse de ulike temaene hun tar opp. i tillegg til en slik praktisk metodisk innføring setter hun også temaene inn i en vitenskapsteoretisk sammenheng. Boka er nyttig for studenter og forskere som trenger innsikt om observasjonsforskning til bruk i pedagogikk, spesialpedagogikk og andre samfunnsvitenskapelige fag.
Les mer
Nettpris:
392,-
333,-
Ikke i salg

Produktdetaljer

ISBN13
9788241712074
Publisert
2000
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Sider
158
Vekt
240 gr
Høyde
218 mm
Bredde
145 mm
Tykkelse
13 mm
Se alle
Forfatter